Esittely L-Twoo Polkupyörän Vaihdevaijereista Kiinassa

Esittely L-Twoo Polkupyörän Vaihdevaijereista Kiinassa

Esittely L-Twoo Polkupyörän Vaihdevaijereista Kiinassa

 

Pääasialliset polkupyörän vaihdevaijerimerkit, joilla on suuri markkinaosuus, sisältävät kolme suurinta: japanilaisen "Shimano", amerikkalaisen "Sram" ja italialaisen "Campagnolo". Tällä hetkellä niiden nousseiden hintojen ja saatavuuden kontekstissa on vaadittava vastaava rahallinen panostus olipa kyseessä sitten valmiin polkupyörän ostaminen, kokoaminen tai päivittäminen. Tässä ympäristössä, jossa on tarjolla ainutlaatuisia tuotteita, voi olla kannattavaa kokeilla kiinalaisia vaihdevaijereita. Viime vuosina Kiinasta peräisin olevien vaihdevaijereiden kehitys on ollut nopeaa, ja tutkimus- ja tuotantoteknologian edistysaskeleet ovat muuttaneet ne halvoista ja alhaisen tason "korvikkeista" kilpailukykyisiksi tuotteiksi. Markkinahaasteiden läpikäymisen jälkeen yhä useammat polkupyörävalmistajat alkavat käyttää niitä.

Aloittaen nyt keskustelemme kiinalaisista vaihdevaijerisarjoista, tutkimme niiden ulkonäköä, käytettävyyttä, kuinka valita ne ja annamme informatiivisia neuvoja valinnassa. Tämä mahdollistaa pyöräilijöiden kattavan ymmärryksen näistä tuotteista.

L-Twoon Esittely, Yhtenä Kiinan Aikaisimmista Vaihdevaijereiden Kehittäjistä

L-Twoon, joka sijaitsee Zhuhain kaupungissa Guangdongin maakunnassa, on yksi Kiinan aikaisimmista vaihdevaijerien kehittäjistä. Perustettu vuonna 2013 L-Twoon, kuten useat muut kotimaiset polkupyörän vaihdevaijerin valmistajat, perustettiin Liu Chunshengin toimesta, jolla oli tausta työstä SRAMilla. Oman yrityksen perustamisen jälkeen L-Twoon keskittyi urheilu- ja siviilitason polkupyöräsettien tutkimukseen ja tuotantoon ja sai vähitellen OE-tilauksia useilta kotimaisilta polkupyörämerkeiltä, tullakseen tunnetuksi laajemmalle joukolle pyöräilijöitä. Markkinoilla on merkittävä markkinaosuus maastopyöräseteissä, L-Twoon itsenäisesti kehittämät maantiepyöräsetit ovat myös tulleet myyntiin. He ovat esitelleet jopa sähköisten vaihdevaijeriprototyyppituotteiden näytteillepanon, jotka ovat parhaillaan kehityksen alla.

Maastopyöräily

Tiepyöräily

 

Taittopyörät

 

Yhdistämällä tämän vuoden uusimman tuotekatalogin konfiguraatio-oppaisiin joiltakin valmiilta pyörävalmistajilta, tässä artikkelissa kategorisoidaan L-Twoon erilaiset tuotesetit sovellettavien pyörätyyppien mukaan ja selitetään ne lukijoille.

Maastopyöräosio

 

 

L-Twoon aloitti maastopyöräseteillä, ja heidän maastopyörän vaihdevaijerasarjansa on nimeltään "A-sarja". A-sarja nauttii suhteellisen suuresta markkinaosuudesta maastopyörämarkkinoilla. Kotimaisten valmistajien sopeutumiskyky on poikkeuksellista. Huolimatta suurten valmistajien 12-vaihteisten kasettien yleisyydestä L-Twoon esitteli 13-vaihteisen yksiketjuisen maastopyöräsetin optimoimalla suuren kasetin välistä tilaa, joka on yhteensopiva yleisten kasettinavien kanssa eikä vaadi lisämuutoksia. Eri vaihdevaihteiden suhteiden perusteella maastopyörän lippulaivatuotteet ovat A13/A12/A11. Nämä tuotteet hyödyntävät korkealaatuisimpia materiaaleja ja tarkinta komponenttien käsittelyä kotimaisten sarjojen joukossa, jopa kilpailutasoisten viimeistelyjen kaltaisia, näyttäen tyylikkäiltä ja silmäänpistäviltä.

A13/A12/A11 sarjojen takaosan vaihdetun rakenteen ja materiaalien lisäksi painot ovat samat. Erityisesti näiden takavaihtajien huomattava piirre on hiilikuituisen ulomman koppalevyn käyttö yhdistettynä suurilla vedenpitävillä laakereilla varustettuihin jättipyörivään. Ne tarjoavat sekä visuaalista vetovoimaa että käytännöllisyyttä.

Takaosan vaihtajan yläkiinnitysruuvi (se, joka kiinnittyy runkoon), on valmistettu alumiiniseoksesta ja anodisoitu samalla värillä kuin muu vaihtaja. Vaihtajan eri osat on myös onteltu keventämiseksi.

Päävarsi on pidentynyt tukemaan 52T:n suurta kasettia, ja yläoppaan eksentrinen suunnittelu on siirretty.

Verrattuna SRAMin suunnitteluun L-Twoon on alentanut vaihtajan korkeutta 8 mm, mikä estää tehokkaasti törmäykset vaihtajatelineeseen ja vauriot.

Syvempi analyysi L-Twoon takavaihtajasta paljastaa SRAMin suunnittelun vaikutuksen. Vaihtajan rungon rakenne ja kaapelien reititys ovat peräisin SRAMin ei-kytkettyjen suunnitelmien aikaisemmista vuosista. Kuitenkin L-Twoon on sisällyttänyt innovaatioita ja parannuksia. Hiilikuituiset A13/A12/A11-vaihtajat ovat yhteensopivia jopa 52T:n kasettien kanssa, mikä saavutetaan optimoimalla päävarren pituutta ja kulmaa sekä yläpyörän eksentrinen suunnittelu. Optimoitu takavaihtaja toimii poikkeuksellisen hyvin ja estää yleisen ongelman, joka liittyy vaihtajatelineen muokkausten aiheuttamiin ongelmiin äärimmäisen suurien kasettien kanssa.

SRAMin "perinteen" korkea jännitys on myös nähtävissä L-Twoonin suunnittelussa. A13/A12/A11-sarjat käyttävät jousia, joissa on suurempi jännitys kuin aiemmin, mikä voi olla melko jäykkä ja vaikea käsitellä käsin. Tämä johtuu kytkentämekanismin puuttumisesta, mikä vaatii lisää jousijännitystä kompensoimaan. Tämä johtaa reagoivaan ja nopeaan vaihtokokemukseen, sekä ylös että alas kasetissa. Takavaihtajan "varjon" rakenne on myös optimoitu. Vaikka tämä rakenne nähtiin alun perin SRAMin tuotteissa 9-vaihteisen aikakauden aikana, L-Twoon on parantanut sitä, mikä tekee vaihtajan "varjon" vaikutuksesta voimakkaamman. Asennuksen jälkeen se on vielä huomaamattomampi ja turvallisempi kuin SRAMin uudemmat mallit.

Mitä tulee vaihtajille, niissä ei ole suurta eroa; itse asiassa L-Twoonin koko sarja jakaa saman suunnittelun. Ainoa vaihtelu johtuu erilaisista vaihdesuhteista, mikä johtaa erilaisiin vaihtoramppuihin. Vaikka näiden vaihtajien ulkoinen suunnittelu muistuttaa SRAMin ikkunatonta tyyliä, L-Twoon on myös tehnyt itsenäistä tutkimusta ja optimointia. Aiemmin havaittu ongelma suurten SRAM-vaihtajien vaihteluissa liittyvästä liiallisesta liikkumisesta on voitettu, ja vaijeriaukon pölynkansi on suunniteltu kompaktimmaksi. L-Twoonin vaihtajat erottuvat terävällä ja tarkalla tuntumallaan, nopeilla ja selkeillä vaihteenvaihdoilla, jotka sopivat hyvin SRAMin amerikkalaiseen tyyliin.

Siirtyessäsi alempaan tasoon on AX-sarja, joka jakaa perusrakenteen lippulaivasarjan kanssa. Pääero on hillitymmässä värimaailmassa, mutta tärkein ero on hiilikuitukotelon korvaaminen metallisella. Vaihdevaijeriseteissä on silti vaihtoehtoja 13/12/11-vaihdevaihde-suhteille. Yksiketjuisten sarjojen lisäksi, jotka tukevat myös 52T:n suurta kasettia, on nyt vaihtoehtoja kaksoisketjuisten ja kolmoisketjuisten asetusten käyttämiseen. Vaikka vaihtoehtoinen etuvaihtaja on saatavana, vastaava moniketjuinen takavaihtaja on versio, jossa on erilainen kotelon muoto, joka tukee vain 42/46T:n kasetteja.

 

L-Twoonin huipputason sarjaa käyttävien käyttäjillä ei ole juurikaan ongelmia. Saatu palaute on yleisesti ottaen myönteistä. L-Twoonin lähestymistapa käyttää vain suurta kääntymäjousta pitämään vaihdettavan kappaleen jännitystä ja vakauttamaan ketjun on jonkin verran vanhentunut. Vaihtajien vaimennusjärjestelmät kehittyvät jatkuvasti, ja Shimano jopa sisällyttää vaihdettavan kappaleen vaimennuksen uusimpiin 11/12-vaihteisiin DEORE-malleihinsa. Suuren kääntöjousen järjestelmän luotettavuus ja kestävyys eivät ole yhtä hyviä kuin vaimennusjärjestelmissä. L-Twoonin tuotteen asema on suunnattu korkealaatuisiin tuotteisiin, jotka kilpailevat samassa hintaluokassa suurten valmistajien keskitason tarjousten kanssa. Heidän kohderyhmänsä ei todennäköisesti käytä tuotteitaan äärimmäisissä skenaarioissa, kuten alamäkiajossa, ja tavallinen maastopyöräily ei todennäköisesti kuluta suurta kääntöjousta.

 

 

A9:stä A7:ään L-Twoon sijoittaa tämän sarjan massamarkkinoille, yleisesti nähtyinä alkuperäisvarusteina OEM-ajoneuvoissa, joissa on jopa ajoneuvomerkkien logo. Siirryttäessä korkeammista numeroista alemmaksi valmistajat vähentävät tarkkaan määriteltyjä ominaisuuksia, vähentävät vaihtosuhteita ja käyttävät alhaisemman tason materiaaleja. Esimerkiksi he voivat siirtyä metallista tekniikkamuoviin, käyttää metalliholkeja laakereiden sijaan puolipyörissä ja korvata suuret ruuvit teräksellä tai valuraudalla. Kuitenkin kokonais suorituskyky pysyy suhteellisen vakaana, edullisemmalla hintapisteellä.

Mitä tulee etuvaihtajiin, L-Twoon tarjoaa vain kaksi mallia: yläswingin ja alapswingin, joiden mukana tulee kiinnike. Näitä nähdään yleensä vain valmiilla ajoneuvoilla, riippumatta sarjatasosta. Kaikki sarjatasot sisältävät samanlaiset etuvaihtajat, eroaa vain maalin viimeistely.

Koska markkinoilla on saatavilla sekä vanhoja että uusia takavaihtajia, eri värejä ja OEM-versioita, käyttäjäkokemuksissa ei ole suurta eroa. Ostaessasi kiinnitä huomiota päävarren pituuteen suuren ruuvin alla, koska se osoittaa tuen kaseteille, jotka ovat suurempia kuin 42T. Lisäksi valitse keski- ja pitkävariaatioiden välillä sen mukaan, kuinka suuren hammaskapasiteetin tarvitset.

 

Lisäksi A-sarjan tuotteet, A5, A3 ja A2, jotka on suunniteltu 9-vaihteisiksi tai alempaa, ovat sisäänkirjautumistason tuotteita, jotka nähdään usein edullisten brändattujen polkupyörien yhteydessä. Laajentaakseen sopeutumista ja vaihtoehtoja L-Twoon suunnitteli kaksi kaapelivedon suhdetta tämän tuotesarjan sisällä: toinen yhteensopivaksi Shimanon 2:1 suhteen kanssa ja toinen SRAMin 1:1 suhteen kanssa. Jos aiot ostaa tämän sarjan sisällä, varmista tiedustella kaapelivedon suhdetta, koska joillakin versioilla se voi olla painettu vaihtajan varrelle.

 

                                                      Vanha Malli                                          Uusi Malli

Eri kaapelivedon suhde suunnitteluihin, L-Twoon muokkasi ensisijaisesti kaapelin sisääntulokohtaa ylävarren osassa, muilla rakenteilla pysyen muuttumattomina, mikä mahdollistaa vaihdettavien tuotekomponenttien valmistuksen. Tämä sarja tarjoaa laajan yhteensopivuuden valikoiman, ja sen vuoksi siihen sisältyy lyhyet, keskipitkät ja pitkät häkki-vaihtoehdot, tehden lyhyestä häkistä takavaihtajasta sopivan monille pienipyöräisille polkupyörämalleille. On kuitenkin syytä huomata, että vanhat ja uudet versiot takavaihtajista ovat olemassa. Vanha versio muistuttaa ulkoisesti A7:ää, perien sen ulkonäön SRAMilta, joka sisältää enemmän metalliosia ja paremman käsityötaidon, kun taas uusi versio optimoi kaapelireititysmekanismin, yksinkertaistaa kiinnitysruuveja, säilyttää puhtaamman ulkonäön, on kevyempi mutta sisältää enemmän muoviosia. Lisäksi alempi sarjan vaihtajat tulevat nyt ikkunoidulla versiolla ja niissä on työntövetotuplapeukalon toiminto, joka muistuttaa Shimanon alempien sarjojen vaihtajia, mikä tekee niistä käyttäjäystävällisiä aloittelijapyöräilijöille, vaikka ikkunallinen versio tuntuu enemmän muovilta verrattuna ei-ikkunalliseen versioon, puuttuen premium-tuntumasta.

 

Monet pyöräilijät ovat jakaneet kokemuksiaan perustuen uusimpaan AX 13-vaihteiseen sarjaan, joka on testattu pyörillä. Tässä on yhteenveto kirjoittajan toimesta:

Visuaalinen suunnittelu: 9/10 (Terävä ja dynaaminen muotoilu kevyellä alumiiniruuveilla ja hiilikuituisella vaihteenvarrella, erittäin houkutteleva.)

Käsittely: 10/10 (Amerikkalaistyylinen, herkkä ja erinomainen yhden peukalon käyttö, kuten aina.)

Vaihtokokemus: 9/10 (Vaikka jousijännitys on korkea, puuttuva vaimennusjärjestelmä tarkoittaa, että se ei voi tarjota lopullista ketjun vakautta maastoajossa.)

 

 

Lisäksi kirjoittajalla on myös erilaisia A7- ja A3-vaihtajia ja takavaihtajia. A7- ja A5-versioista monet ovat valmistajille räätälöityjä ja tarjoavat laajan valikoiman väriyhdistelmiä. On kuitenkin eroja käytetyissä materiaaleissa, mukaan lukien pääkotelo on tehty metallista vai tekniikkaplastista, ruuvien ollessa kromattuja tai valurautaa ja eroja pinnan viimeistelyssä, kuten tarkkuuspaisto tai ruiskutusväri. Nämä yksityiskohdat on tärkeää ottaa huomioon ostopäätöstä tehdessä.

Mitä tulee A3- ja A2-takavaihtajiin, niissä on kaksi kaapelivetojärjestelmän suhdetta. Shimano-versio voi korvata alkuperäisen takavaihtajan joissakin alhaisen tason Shimano 8- ja 9-vaihteisissa maastopyörissä, tarjoten parannettua jännitystä ja varjotyyppistä takavaihtimen suorituskykyä, mikä on varsin käytännöllistä.

Maastopyöräilyssä L-Twoo on saavuttanut huippunsa. Toivottavasti valmistaja jatkaa panostamista tutkimukseen ja kehitykseen luodakseen innovatiivisempia ja edistyneempiä tuotteita, sen sijaan että luottaisi vanhoihin suunnitteluihin.

Flat-Bar Road ja Taittopyörämallit

 

Vaikka L-Twoo luokittelee F-sarjan erikseen, erityisesti taittopyörille ja tasotanko maantiepyörille suunnitelluksi, se noudattaa edelleen pesämallilogiikkaa. L-Twoo yhdistää perityt maastopyörän vaihtajat lyhyen häkin maastopyörän tai maantiepyörän takavaihtajien ja tasotanko- tai clamp-on-etuvaihtajien kanssa luodakseen F-sarjan. Miksi tällainen yhdistelmä? Se liittyy taittopyörien ainutlaatuisiin vaatimuksiin. Taittopyörissä käytetään pääasiassa etuvaihtimien alasvetojärjestelmää, jossa on vähemmän painotusta vaihtajille. Takavaihtimissa käytetään usein lyhytkoteloisia malleja, jotta vältetään maassa häiriötekijät pienten pyöräpyörien käytön yhteydessä.

 

Koska F-sarjan tuotantomäärä on suhteellisen pieni, vähittäishinnat ovat yleensä korkeammat. Hiljaisesti tiedottaakseni tietyille kansainvälisten brändipyörämallien OEM-vaihteistot valmistetaan L-Twoo:n toimesta. Tämä viittaa siihen, että kansainväliset valmistajat ovat alkaneet hyväksyä kiinalaiset vaihtajat ja tunnustavat niiden markkinatunnettuuden lisääntymisen.

Maantiepyörämallit

 

Kuten aiemmin mainittiin, L-Twoo:lla on vahva asema maastopyörän vaihdevalmistajana, kun taas heidän itsenäisesti kehittämänsä maantiepyörän vaihteistot esiteltiin suhteellisen myöhään. Kaksi vuotta sitten oli esikatselu pyöränäyttelyssä, mutta pitkän sisäisen testauksen ja pyöräilijöiden palautteen jälkeen tuotteet esiteltiin vasta vuoden 2020 lopussa Kiinan pyöräliiton järjestämässä pyöräalan konferenssissa. Koko sarja esiteltiin yleisölle. Useiden vakiintuneiden kansainvälisten maantiepyörävaihteistovalmistajien kilpaillulla alalla kiinalaiset valmistajat kohtasivat haasteita uusien tuotteiden kehittämisessä olemassa olevien patenttirajoitusten vuoksi. L-Twoo onnistui luomaan maantiepyörän vaihteistonsa omilla ainutlaatuisilla ominaisuuksillaan paljon vaivannäön jälkeen.

 

L-Twoo:n maantiepyörän vaihteistot, jotka tunnetaan nimellä R-sarja, vastaavat niiden maastopyörän vastineita. Koko sarjan suunnittelukieli on yhtenäinen ja jaettu vaihde-suhdeluvun mukaan. Hiilikuitu- ja alumiinivipuvaihtoehdot ovat saatavilla, eikä suorituskyvyssä ole suurta eroa eri tasojen välillä. Suunnittelun osalta L-Twoo:n maantiepyörän vaihtajat ovat saaneet inspiraatiota Campagnololta (CP), tarjoten mukavan otteen ja pienen sopeutuksen käyristä paremmin sopiakseen aasialaisten pyöräilijöiden kämmenille. Jarruvivun käyrä ja etäisyys tarjoavat myös ergonomisemman tunteen, tehdäkseen hallinnasta helpompaa. Nämä ominaisuudet noudattavat CP:n tunnettua ergonomista suunnittelua ja käyttäjäystävällistä toimintaa.

Kaikilla suurilla maantiepyörävaihteistovalmistajilla on patentteja, jotka suojaavat heidän vaihtomenetelmiään. L-Twoo on ottanut ainutlaatuisen lähestymistavan suuremmalla vaihdevivulla ylösvaihtoon, joka sijaitsee jarruvivun takana. Se tarjoaa ulospäin työntyvän muotoilun, joka vastaa käsivoiman vaatimuksia eikä häiritse ohjaustangon toimintaa. Alasvaihto saavutetaan pienen peukalopainikkeen avulla, joka sijaitsee vaihtajan sisäpuolella ja sitä voi käyttää helposti peukalolla. Tähän mennessä saattaa olla huomattu samankaltaisuus Campagnolon suunnitteluun. Kuitenkin vaikka logiikka on samankaltainen kuin CP:n, toteutus ja ulkonäkö eroavat. Lisäksi CP:n ominaisuutta nopeista useista ylösvaihdoista ei ole L-Twoo:n vaihtajissa johtuen pienemmästä painikkeen koosta ja erilaisista mekanismeista.

 

Valmistaja väittää, että sen maantiepyörän takavaihtaja on yhteensopiva Shimano-kaapelinvetosuhteiden kanssa. Rakenteellisesti se on suoraviivainen ja muistuttaa Shimano:n varhaisia 11-vaihteisia 5800/6800/9000-malleja. Tämäntyyppinen takavaihtaja tunnetaan nopeasta alkuliikkeestään, nopeista vaihdoista, kevyestä rakenteesta, mutta vaatimattomasta ketjun vakavuudesta ja rajoitetusta yhteensopivuudesta erittäin suurten kasettien kanssa. L-Twoo valitsi todennäköisesti tämän kehitysreitin sen kypsyneen tiedonkeruun, lyhyempien kehityssyklien, alhaisempien riskien ja massatuotannon helppouden vuoksi.

 

Maantiepyörän etuvaihtaja vaikuttaa lupaavammalta ja sitä on saatavana clamp-on- ja suoraan kiinnitettävinä versioina. Se käyttää laajennettua kaapelinvetotyönnin suunnittelua, joka on samankaltainen kuin Shimano:n varhaiset 11-vaihteiset mallit. Tämä suunnittelu on vakiintunut ja toimii hyvin, tarjoten kevyen ja tasaisen kaapelinvedon. Siinä ei kuitenkaan ole sisäistä nailonisuojaa, joka on ominaisuus Shimano:n uusimmissa R7/8/9000-maantiepyörän vaihteistoissa. Shimano on myös päivittänyt etuvaihtimensa sisältämään sivuvaikutusmuotoilun, tehdäkseen siitä entistä ergonomisemman ja käyttäjäystävällisemmän. Kilpaillakseen L-Twoo:n on tehtävä lisää parannuksia.

 

L-Twoo tarjoaa myös yksinkertaisen ketjurenkaan vaihteiston Gravel- ja maantiepyöräkäyttöön, looginen siirto, kun otetaan huomioon, että kaapelinvetosuunnittelu on yhteensopiva Shimano-kaapelinvetosuhteiden kanssa. Pääero tämän ja L-Twoo:n maastopyörän takavaihtimen välillä on kaapelien reitityksen ja kiinnityspisteiden muokkaaminen Shimano-yhteensopivan kaapelinvetosuhteen saavuttamiseksi. Valmistajien keskuudessa on yleinen käytäntö integroida ja parantaa jo kehitettyjä ja kypsiä tuotteita, mikä mahdollistaa toistensa vahvuuksien täydentämisen.

 

Tämä päättelee esittelyn maantiepyörän vaihteistoista. Tässä on yhteenveto kirjoittajan testaamasta viimeisimmästä RX/R9 11-vaihteisesta vaihteistosta markkinoilla:

Viimeinen on elektroninen vaihde

eRX Disc Carbon 2*12s -elektroninen vaihdekokoonpano

Nro: eRX Disc Carbon 2*12s

Paino: sisältää jarrun kokonaispaino: 1,3 kg

Väri: Musta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ulkonäkösuunnittelu: 9/10 (Suunnittelijan kosketus, kokomusta viimeistely tyylikkäillä ja dynaamisilla yksityiskohdilla.)

Käsittelytuntuma: 8,5/10 (Parannettu ergonomia parempaa sopivuutta aasialaisille käsille, vaikka ylösvaihdon painike tuntuu hieman jäykältä.)

Vaihtokokemus: 8/10 (Perinteinen rakenne maantiepyörän takavaihtimelle, parannettu jännitys tarkkaa vaihtamista varten. Sekä etu- että taka-vaihdot ovat vähemmän alttiita ketjun putoamiselle, mutta uusilta teknologioilta puuttuu.)

Mistä vähennykset tulevat? Vaikka ulkonäkö on melko houkutteleva, yksityiskohtaisiin parannuksiin on tilaa. Standardiristipää-mikrosäätöruuveja ja kromattuja teräsruuveja yläsarjoissa voidaan pitää kustannuskompromisseina. Olisi vielä parempi, jos ne korvattaisiin ruostumattomilla teräsruuveilla tai vielä paremmin mustilla alumiiniruuveilla. Vaikka vaihtologiikka on yksinkertainen, sisäiset vivujouset ja rataspyörät ovat jonkin verran jäykkiä. Erityisesti ylösvaihdon pieni painike vaatii enemmän voimaa aktivoituakseen.

Edistykselliset valmistajat kuuntelevat kuluttajien palautetta ja työskentelevät tuotteidensa parantamiseksi.

Päätelmäksi, L-Twoo:n vaihtajissa on parannettavaa. Vaikka ne ovat houkuttelevan näköisiä, yksityiskohtiin tulisi kiinnittää enemmän huomiota. Standardiristipää-mikrosäätöruuvit ja kromatut teräsruuvit yläsarjoissa voitaisiin päivittää ruostumattomilla teräsruuveilla tai jopa mustilla alumiiniruuveilla paremman laadun saavuttamiseksi. Vaikka vaihtologiikka on yksinkertainen, sisäiset vivujouset ja rataspyörät ovat jonkin verran jäykkiä, erityisesti ylösvaihdon pieni painike vaatii enemmän voimaa aktivoituakseen.

Edistykselliset valmistajat kuuntelevat kuluttajien palautetta ja pyrkivät parantamaan tuotteitaan.

Takaisin blogiin